Connection House
FB LI

VALIKKO

  • Etusivu
  • Palvelut
    • Buukkaus­palvelu
    • Ketterä markkinatutkimus
    • Kuunteleva asiakaskysely
    • Myynnin ulkoistus
  • Yritys
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Tekijät ja rekrytointi
  • Ota yhteyttä
  • FB LI

Etusivu / Artikkelit

20.01.2022

Miten helpottaa myyntipäällikön työtä ja vähentää switch taskingiä? Ratkaisu on ulkoistettu tapaamisten sopiminen

Miten selvitä kunnialla kaikista myyntityön osa-alueista ja tehdä tulosta? Tapaamisten sopiminen on tyypillisesti kätevä ulkoistettava ja tuo tehoa myyntiin.

Mikä ihmeen switch tasking ja miten se ilmenee myyntipäällikön työssä?

Switch tasking määritellään nopeaksi siirtymiseksi edes takaisin kahden eri tehtävän välillä. Monet meistä tekevät niin työpäivänsä aikana. Samalla kun on laatimassa tarjousta uudelle asiakkaalle, täytyykin aina välillä vastata juuri tulleeseen sähköpostiin tai puheluun. Silloin oma keskittyminen helposti hajoaa. Ajattelun siirtäminen asiasta toiseen ei käytännössä toimi valokatkaisimen tapaan vaan aikaa kuluu orientoitumiseen. Ihmisen aivot kuormittuvat tällaisesta päivän aikana ja stressi lisääntyy. Sen myyntipäälliköt työssään huomaavat. Eikä siinä vielä kaikki, päivän aikana on muitakin asioita hoidettavana. Kahden erilaisen työtehtävän välillä pomppimista kutsutaan switch taskingiksi.

 

Pystyykö myyntipäällikkö tekemään tapaamisten sopimista tehokkaasti keskeytyksettä vai siirtyykö se aina seuraavalle päivälle?

Myyntipäällikön eri työtehtävät vaativat erilaista energiaa. Vaikutuksen tekeminen myyntitilanteessa uuteen asiakkaaseen tapahtuu hyvin erilaisessa mielentilassa kuin sähköpostien kirjoittaminen. Työ sisältää nopeaa reagointia nykyisten asiakkaiden yhteydenottoihin sekä toisaalta esimerkiksi keskittymistä vaativaa tarjousten laatimista uusille asiakkaille. Samalla on paine tehdä asiakashankintaa, löytää uusia liidejä ja sopia tapaamisia potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Työpäivät kuluvat yllättävän nopeasti ja saattaa huomata, että buukkaussoitot siirtyvät aina seuraavalle päivälle muiden töiden tieltä. Tulosta ei kuitenkaan tehdä, jos uusia buukkeja ei kalenteriin saada. Mikä neuvoksi?

 

Oiva keino myyntipäällikön työn selkeyttämiseksi on ulkoistaa tapaamisten sopiminen. Anna buukkauspalvelun sopia tapaamiset kalenteriisi.

Ratkaisuksi keskeytyksiin tarjotaan erilaisia hyvää tarkoittavia neuvoja ja itsensä johtamisen tapoja, jotka eivät kuitenkaan kaikki ole sovellettavissa myyntipäällikön työhön. Aidosti tilannetta helpottava ratkaisu on se, että reippaasti ulkoistaa osan myyntiprosessista. Järkevin palanen ulkoistettavaksi on asiakashankinnan alku. Kylmäkontaktoinnin ja tapaamisten sopimisen voi hoitaa myyntipäällikön puolesta buukkauspalvelun ammattilainen.

Buukkauspalveluita käyttävät myyntipäälliköt ovat vähemmän stressaantuneita, kun kalenteriin tulee tasaisella tahdilla sopiva määrä tapaamisia. Asiakashankinnan hoitaa myyntiprosessin alkuvaiheeseen erikoistunut myynnin ammattilainen, jolla on aikaa ja osaamista toteuttaa se parhaalla mahdollisella laadulla. Myynnin johtaminen selkeytyy huomattavasti, kun osa myyntiprosessista on ulkoistettu.

Uusi työtapa on helppo perustella niin itselleen kuin työnantajalle, sillä laadukkaan buukkauspalvelun alulle panema asiakashankinta ja tapaamisten sopiminen maksaa itsensä nopeasti takaisin. Kun myyntipäällikön työ selkeytyy, tehokkuus kasvaa ja päästään panostamaan itse kaupantekotilanteisiin.

 

Tutustu Connection Housen buukkauspalveluun tästä

 

Jaa artikkeli

Facebook LinkedIn

Palaa takaisin listaukseen

Facebook

LinkedIn

Hatanpään valtatie 18
33100 TAMPERE

Puhelin: 010 820 5600

  • Palvelut
  • Yritys
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Tekijät ja rekrytointi
  • Yhteys
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeasetukset

Connection House Oy © 2025

Hallinnoi evästeiden suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}