Tapaamisten sopiminen:
Kattava tietopaketti buukkauspalvelun ostajalle
Keräsimme yhteen yleisimmin kysytyt kysymykset hyödyistä, hinnoista ja buukkauspalvelun sisällöstä. Tästä tietopaketista saat koottuna kaiken mitä tarvitset tapaamisten sopimista ja buukkausta ostaessasi.
Miten tapaamisten sopiminen ja buukkauspalvelu toimii?
Buukkauspalvelun peruselementit:
Palvelun perustaminen
-
Projektin aloituspalaveri
-
Soittajien perehdyttäminen asiakkaan liiketoimintaan
-
Soittokäsikirjoituksen laatiminen
-
Kohderyhmien valinta (sisältäen eri toimialojen yhteystietolistat)
Palvelun toteutus
-
Sovittu määrä tapaamisia
-
Tapaamisvahvistukset (kalenterikutsut)
-
Viikkoraportointi
-
Soittokampanjan loppuraportti ja läpikäynti
Buukkauspalvelua aloitettaessa sovimme teidän kanssanne kohderyhmät, joita lähdetään tavoittelemaan. Sen jälkeen käytämme monipuolisesti eri asiakastietokantoja, joista saamme yhteystiedot eri toimialojen yrityksiin tai yksityishenkilöille. Luonnollisesti voidaan käyttää myös teidän omia yhteystietolistojanne.
Yleensä, kun tavoitellaan yritysten päättäjiä, ei ole suoraan tiedossa, kuka päätökset kyseessä olevasta asiasta tekee. Silloin yhteyshenkilömme tekee selvitystyön ja etsii oikean henkilön kustakin yrityksestä. Kun oikea henkilö on tavoitettu, yhteyshenkilömme käy hänen kanssaan keskustelun: esittelee asian ja kartoittaa asiakkaan tarpeen. Kun asiakas kiinnostuu, sovitaan tapaaminen teidän edustajanne kanssa. Yhteyshenkilö tekee kalenterivarauksen ja halutessanne toimittaa teille raportin tai kirjaa suoraan asiakastietokantaanne potentiaalisen asiakkaan kertomat toiveet ja tarpeet pohjatiedoiksi tapaamista varten.
Näin buukkauspalvelua käyttämällä yhteistyöyrityksemme säästävät aikaa ja rahaa sekä saavat kalentereihinsa haluamansa määrän hyvin valmisteltuja laadukkaita tapaamisia. Toimitamme soittotyöstä selkeät viikkoraportit.
Mitkä ovat tapaamisten sopimisen keskeiset hyödyt?
Buukkauspalvelun 8 + 1 tärkeintä hyötyä yrityksellesi:
- NOPEAMPIA TULOKSIA
Tapaamisten sopiminen nopeuttaa myynnin prosessia huomattavasti. Otetaan esimerkiksi tilanne, jossa yrityksesi oman myyjän tehtävänä on käydä läpi valittu kohderyhmä. Sanotaan, että valitun kohderyhmän läpikäymiseen aikaa kuluu noin puoli vuotta. Buukkauspalvelun avulla sama kohderyhmä onkin käyty läpi alle parissa kuukaudessa, kun oma myyjä keskittyy tapaamisiin eikä kylmäsoittamiseen. Buukkauspalvelu hoitaa kontaktoinnin ja kartoituksen – oma myyjä tapaamiset ja kaupat.
- LISÄVOIMAA KAMPANJOIHIN
Silloin kun yrityksesi tarvitsee joustavasti laadukasta myynnin lisätyövoimaa esimerkiksi lanseerauksiin, on buukkauspalvelu erinomainen valinta. Ulkoistettu tapaamisten sopiminen tuo nopeutta ja tehoa uusien tai jo olemassa olevien asiakkaiden kontaktoimiseen.
- MYYJÄ KESKITTYY OLENNAISEEN
Asiantuntija-aloilla myyntityö on moninaista. Monesti aikaa (tai halua) paneutua asiakkaiden kylmäkontaktointiin ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Myynti voi jopa laahata tai toisaalta lisäresurssin avulla voitaisiin ottaa askel seuraavalle tasolle. Silloin parempia tuloksia saat ulkoistamalla myyntiprosessin alkuvaiheen. Keskitä oman yrityksesi resurssit suoraan myyntitapaamisiin ja asiakkaiden kanssa kaupantekoon. Buukkaukseen erikoistuneet yhteyshenkilöt puolestaan loistavat tapaamisten hankkimisessa ja asiakkaiden tarpeiden kartoituksessa.
- YRITYSTEN PÄÄTÖKSENTEKIJÄT TAVOITETTAVISSA
Yritysten päätöksentekijöiden aika on koko ajan kalliimpaa ja huomion saaminen on haastavampaa. Hyvin valmisteltua ja relevanttia lähestymistä arvostetaan. Joskus myös oikean henkilön löytäminen ja tavoittaminen ottaa aikansa. Tämän kaiken pohjatyön ammattitaitoinen buukkaaja tekee puolestasi.
- EHEÄT KAMPANJAT JA TULOKSET
Kun myyntitapaaminen on hyvin motivoitu ja sen tavoite kohdennettu ja kirkas, myös kaupat toteutuvat todennäköisemmin. Tapaamisten sopimisen kumppanuus on yksi toimivaksi todettu keino saada tämä osa-alue toteutumaan systemaattisesti. Saat myös tapaamisten sopimiseen ja kylmäkontaktointiin erikoistuneen yrityksen kokemuksen ja tietotaidon myyntikampanjoiden suunnittelusta käyttöösi.
- HIOTUT IDEAT
Ideoiden pitää nykyään olla parempia ja vaikuttavampia, kun erilaisia yhteydenottoja asiakkaille tulee ovista ja ikkunoista. Ei kannata lähteä soittelemaan valmistautumatta. Hyvin hiottu ja ideoitu myyntikampanja erottuu edukseen massasta.
- KOHDENNETUT JA RÄÄTÄLÖIDYT MYYNTIVIESTIT
Kaikille ei voi puhua samalla tavalla. Kun lähdetään kontaktoimaan uusia tai olemassa olevia asiakkaita henkilökohtaisesti, kannattaa se tehdä juuri niille ihmisille suunnitellusti sekä yrityksesi tyyliin sopivasti. Näin saadaan parempia myyntituloksia.
- AMMATTILAISET ASIALLA
Buukkauspalvelun yhteyshenkilöt ovat erikoistuneet juuri tähän myyntiprosessin vaiheeseen. He kouluttautuvat ja hiovat ammattitaitoaan, jotta voimme tarjota parasta laatua buukkauksen asiakkaillemme.
- BONUS: ARVOSTAVA VAIKUTUS
Kun yhteyshenkilö sopii tapaamisen puolestasi, on tapaamisessa jo lähtökohtaisesti hieman arvokkaampi lataus.
Mitä tapaamisten sopimisen hinta sisältää?
Miten tapaamisten sopimisen hinta muodostuu?
Millaiset asiat vaikuttavat tapaamisten sopimisen hintaan? Entä mitä sillä rahalla käytännössä saa? Tässä avattuna se, miten buukkauspalvelun hinta muodostuu.
Tapaamisten sopimisen hinta lasketaan yleensä näiden tekijöiden perusteella:
- Ostettavan kampanjan laajuus: Projektin perustamiseen kuluu työtunteja ja resursseja, joten kun ostaa enemmän tapaamisia, se tulee keskimäärin halvemmaksi. Vertaa 10 tapaamista vs. 50 tapaamista.
- Edustettavan yrityksen tunnettuus tai ratkaisu: Kun asiakkaalla on valmis mielikuva edustettavasta yrityksestä tai keskustellaan yrityksen jo olemassa olevien asiakkaiden kanssa, on keskustelu jo pari askelta edempänä kuin täysin uuden asian äärellä oltaessa. Vertaa esimerkiksi uusi ja tuntematon yritys vs. jo tunnettu brändi.
- Kohderyhmän tavoitettavuus ja haastavuus: Mitä hankalampaa kohderyhmän tavoittaminen ja huomion saaminen on, sen enemmän se maksaa. Vertaa esimerkiksi tavoitellaanko suuryritysten ylintä johtoa vai pk-yrittäjiä.
Mitä tapaamisten sopimisen hinta käytännössä sisältää?
Buukkauspalveluita tarjoavat yritykset hinnoittelevat eri tavoin palveluitaan. Siksi onkin hyvä hintoja vertaillessa muistaa verrata kokonaishintoja eli mikä on loppusumma koko projektille. Samalla kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä kaikkea palvelu sisältää.
Esimerkkinä lista siitä, mitä buukkauspalvelu meillä Connection Housella sisältää:
- Kontaktityö, soitot: kokeneet ammattilaiset
- Tiimin koordinaattori johtaa projektia
- Kohderyhmäsuunnitelma ja kampanjastrategian muodostaminen
- Kohteet: soittolistat sekä yritysten sisällä oikeiden päätöstentekijöiden etsiminen
- Soittotarina: puhelun sisällön suunnittelu
- Kampanjan testaus ja korjaukset
- Yhteyshenkilöiden perehdytys ja valmennus
- Prosessisuunnittelu ja työkalujen käyttöönotto (kalenterit, CRM jne.)
- Tilastollinen ja kontaktikohtainen raportointi
Mitä tapaamisten sopiminen maksaa?
Buukkauspalvelun hinta määräytyy kohderyhmän tavoitettavuuden ja haastavuuden, kampanjan laajuuden sekä edustettavan yrityksen tai heidän ratkaisunsa tunnettuuden perusteella. Buukkauskampanjan kokonaishinta on näin ollen projektikohtainen ja laajuus sovitaan aina yhdessä asiakkaan kanssa. Osviittaa tapaamisten sopimisen hinnoittelusta saat aiemmin toteutuneiden hintojemme perusteella.
Tilaa tästä tarkemmat hintatiedot
Lähetämme sähköpostiisi ajankohtaisen hinnastomme. Tutustu hinnoitteluumme ja pyydä tarjous! Räätälöimme palvelumallin ja käytännöt yrityksesi tarpeen mukaan ja aina riskittömällä hinnoittelulla.
Miten valita oikea kumppaniyritys hoitamaan tapaamisten sopimista?
Kiinnitä huomiota näihin seikkoihin, kun vertailet tapaamisten sopimista tarjoavia yrityksiä:
- Mitä tapaamisten sopimisen hinta sisältää?
Ymmärrä hinnoittelun mekanismit. Tapaamisten sopimista eli buukkausta voidaan hinnoitella alalla eri tavoin. Osa yrityksistä saattaa koostaa hinnan osista, jolloin perustaksan päälle laskutetaan vielä erikseen vaikkapa soittolistan hinta. Kun vertailet hintoja, muista vertailla oikeita asioita. Kun hinnoittelun mekanismit ovat tiedossa, kiinnitä huomioita myös siihen, onko yrityksessä kokonainen tiimi hoitamassa asiakkuuttasi vai onko kyseessä ”yksinäinen ratsastaja”.
- CRM-integraatiot
Onnistuuko asiakastietojen käsittely haluamallasi tavalla vai aiheuttaako yhteistyö vaivaa? Voit itse valita, työskentelevätkö buukkaajat suoraan yrityksesi omassa CRM-järjestelmässä vai esimerkiksi tietoturvan takia muulla tavoin. Buukkauskumppaniksi kannattaakin valita sellainen yritys, joka pystyy tarjoamaan sinun yrityksellesi järkevimmän toimintatavan.
- Raportoinnit
Millaisia raportteja luvataan toimittaa? Raportointi on oleellinen osa tapaamisten sopimisen tuloksellisuuden seurantaa. Näin pystyt arvioimaan palvelun tehokkuutta ja saat arvokasta tietoa asiakkaistasi.
- Millaiset avainhenkilöt?
Avainhenkilöiden näkemyksellisyys ja ammattitaito määrittelevät tekemisen suunnan. He vastaavat tekemisen arjesta.
- Yrityksen referenssit
Minkälaisia projekteja yritys on aiemmin tehnyt ja millaisia asiakkaita heillä on? Kokenut kumppaniyritys tietää, miten toimia erilaisissa tilanteissa ja heiltä saat arvokasta tietotaitoa oman yritystoimintasi tueksi.
- Yrityksen työntekijöiden palkkaustapa
Kannattaa valita yritys, jossa palkkaus on tuntiperusteinen ja työntekijöiden työhyvinvoinnista pidetään huolta pitkällä tähtäimellä. Tämä vaikuttaa merkittävästi siihen, miten asiakastöiden tekeminen ohjautuu. Jos työntekijät työskentelevät provisiolla ja hakevat pikavoittoja myyntikilpailuista, on vaarana, että sovitaan mahdollisimman iso määrä tapaamisia, mutta ne eivät ole niin laadukkaita. Tämä johtaa siihen, että aikaasi kuluu tapaamisiin, joista ei synnykään kauppaa.
- Tekijät ja tiimi
Onko asialla samat tekijät kuin referensseissä vai vaihtuuko yrityksessä työntekijät tiuhaa tahtia? Entä jatkavatko samat ihmiset yrityksesi projektissa myös pilotin jälkeen vai käytetäänkö ehkä tehokkainta ”ykkösketjua” tekemään ns. asiakkaiden sisään heittoa, jonka jälkeen tiimi vaihtuu? Parhaan varmuuden hyvistä tuloksista saat, kun tekeminen on johdonmukaista ja saat asioida samojen ammattitaitoisten ihmisten kanssa.
- Tavoitettavuus
Jos haluat palvelua ihmisiltä, tarkista ovatko he tavoitettavissa. Kun kommunikaatio toimii, voi paremmin luottaa siihen, että asiat muutenkin hoituvat!
Paljon arvioitavaa. Se on kuitenkin vaivan arvoista, sillä kaikki vaikuttaa lopputuloksiin.
Klikkaa peremmälle ja tutustu Connection Housen buukkauspalveluun
Tarjoamme markkinoiden vaikuttavinta tapaamisten sopimista.
Connection Housen buukkauspalvelu on varma valinta, kun haluat kalenterin täyteen laadukkaita tapaamisia. Palvelumme sisältää aina myös kohderyhmien kontaktilistat, kampanjasuunnittelun ja pohjakartoitukset. Hoidamme tapaamisten sopimisen ja asiakkaan tarpeiden pohjakartoituksen puolestasi kokemuksella ja ammattitaidolla. Tutustu palveluun ja ota yhteyttä, niin räätälöidään juuri teille sopiva kokonaisuus.