29.9.2021 / Ilkka Sallinen

Markkinatutkimukset -
hinnat ja tarjonta

Markkinoilla on karkeasti linjaten kahden hintaisia markkinatutkimuksia. Lisäksi tarjontaa täydentävät myynnilliset markkinakartoitukset, joita ei pidä sekoittaa kuntien teettämiin hankintalain edellyttämiin markkinakartoituksiin. Yrityksen kannattaakin punnita, millainen markkinatutkimus on omaan tarkoitukseen sopivin.

1. Laaja markkinatutkimus ja kansainväliset markkinakartoitukset

Yliopistojen, ammattikorkeakoulujen sekä markkinatutkimusalan yrityksien toteuttamissa markkinatutkimuksissa on käytössä tieteellisesti validit tutkimusmetodit. Lisätietoa laatustandardeista löytyy esimerkiksi Markkinatutkimusliiton nettisivuilta.

Jos etsit tämän tyyppistä laajamittaista tai kansainvälistä markkinatutkimusta, suosittelemme kääntymään markkinatutkimusalan toimijoiden puoleen.

Näiden tutkimusten hinnat ovat 20 – 30 000 eurosta ylöspäin.

 

2. Ketterä kotimainen markkinatutkimus ja myynnillinen markkinakartoitus

Markkinoinnin ja myynnin toimialalla on tarjolla erilaisia rajatumpia markkinatutkimuksia, joissa ei pyritä tieteelliseen validiteettiin asti, mutta haetaan liiketoiminnan kannalta relevanttia tietoa ja ratkaisuja. Konsultti analysoi tiedon ja sen pohjalta muodostetaan jatkotoimenpiteet.

Osa yrityksistä toteuttaa tutkimukset esimerkiksi kännykkäkyselynä tai nettilomakkeena. Meillä Connection Housella markkinatutkimus toteutetaan puhelinhaastatteluna. Samalla avautuu mahdollisuus parantaa asiakaskokemusta henkilökohtaisella kohtaamisella tai tehdä vaikkapa prospektointia.

Keveimmän mallin tarjoaa myynnillinen markkinakartoitus, jossa tiedonkeruu toteutetaan puhelinhaastatteluina ja ostava yritys hoitaa kerätyn haastattelutiedon analysoinnin itse.

Hinnaltaan tähän tapaan toteutetut markkinatutkimukset ja -kartoitukset pyörivät 4000 – 10 000 euron välillä.

 

Mistä rahoitus markkinatutkimukseen tai markkinakartoitukseen?

Markkinakartoituksen ja markkinatutkimuksen rahoittamiseen pystyt hyödyntämään esimerkiksi Business Finlandin Innovaatioseteliä. Business Finlandin innovaatiosetelin tarkoitus on mahdollistaa uuden tiedon ja osaamisen ostaminen yritykseesi. Lukuisat yritykset ja omatkin asiakkaamme ovat hyödyntäneet innovaatiosetelirahoitusta nimenomaan markkinatutkimuksen tai markkinakartoituksen teettämiseen.

Jos sinulla on uusi tuote- tai palveluidea, jolla on kansainvälistä kasvupotentiaalia, voit saada Business Finlandin rahoittaman innovaatiosetelin. Rahoituksen suuruus on 4000e + alv 24% ja omavastuuosuus 1000e + alv 24%, eli yhteensä 5000e + alv 24%.  Saat lisätietoa innovaatiosetelistä Business Finlandin sivulta.

 

Tutustu ketteriin vaihtoehtoihimme

Tutustu Connection Housen tarjoamaan ketterään markkinatutkimukseen ja myynnilliseen markkinakartoitukseen tästä. Nämä molemmat mahdollisuudet löytyvät meiltä MARKKINAKARTOITUS-palvelunimikkeen alta. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä! Kerromme mielellämme aiheesta lisää.