Etusivu / Asiakastarinat / Lindström Oy
Lindström Oy
Tapaamisten buukkaus toi ostajaryntäyksen kahdessa päivässä
Lindström Oy:n tuorein myyntikampanja Connection Housen kanssa on b2b palvelun uudistuksen lanseeraus. Tällä kertaa lanseerataan Lindströmin vaikuttavia designmattoja. Ne luovat asiakkaiden toimitiloihin erilaisia tunnelmia muotojen ja värien avulla.
Lindström Oy:n Strategic Marketing and Business Development Director Merja Laitinen kertoo yhteistyöstä Connection Housen kanssa.
”Onhan tämä melkoinen tilanne!”, Lindströmin Strategic Marketing and Business Development Director Merja Laitinen nauraa, ”Keskiviikkona aloitettiin kampanja Connection Housen kanssa, ja nyt kahdessa päivässä meillä on yli 50 liidiä, se on todella hyvin. Ja kaikki ostajat ovat valmiiksi ostohousut jalassa!”. Lindström Oy on pitkän linjan vuokratekstiiliyritys, joka tarjoaa yritysasiakkailleen vaihtomattoja, wc-tilapalveluja, ravintolatekstiilipalveluja, työvaatteita ja teollisuuspyyhkeitä. Lindström Oy:n vaikuttavien designmattojen uudistuksen lanseerauksessa oltiin yhtäkkiä tilanteessa, jossa piti saada nopeasti lisää henkilökuntaa virtuaalisiin tapaamisiin asiakkaiden kanssa, kun kalenterit alkoivat täyttyä vauhdilla.
Merja Laitinen kertoo, että nyt on melkein enemmän kysyntää kuin tarjontaa: ”Oli ihana, kun Connection Houselta Ilkka soitti, että mitä tehdään näiden kaikkien ostajien kanssa; pystyttekö ottamaan kaikki vastaan?” Asia saatiin nopeasti organisoitua ja Lindström Oy:n henkilökunta on tyytyväistä. Liidejä tulee ja tapaamiset ovat niin hyvälaatuisia, että niistä saadaan hyvin usein kauppaa.
Lindström käyttää Connection Housen palveluja, kun tarvitaan joustavaa lisäresurssia ja tehoa myyntiin
Lähtötavoitteena Lindströmillä oli ensimmäisen kerran Connection Housen palveluja kokeillessa, että lähdetään soittelemaan asiakkaille ja katsotaan mitä tapahtuu. Silloin Connection House tuli täydentämään sesongin ajaksi lisääntynyttä asiakaskontaktoinnin tarvetta Lindströmin vaihtomattopalveluihin. Keväisin ja syksyisin kurakelien aikaan on ajankohtaista tarjota yritysasiakkaille tihennettyä mattojen vaihtoväliä, jotta toimitilat pysyvät siistinä.
Merja Laitinen sanoo, että jo kaksi vuotta aiemmin Lindström Oy oli kartoittanut ja pyytänyt tarjouksia myynnin ulkoistuksesta eri toimijoilta. Connection House oli jäänyt positiivisesti mieleen ja syksyllä 2020 Laitinen palasi asiaan. Yhteistyö aloitettiin ja nyt takana on jo useampi onnistunut kampanja.
Buukkauspalvelua valitessa liidien laatu ratkaisee
Laitinen kertoo, että he ovat aiemmin käyttäneet myös muita buukkauspalveluita, mutta silloin toimitetut liidit eivät ole olleet yhtä laadukkaita. Heikompia liidejä läpikäydessä oman henkilökunnan aika valuu hukkaan. Laitisen mukaan myyntiliidien laatu johtuu tavasta hinnoitella buukkauspalvelu. Kun monet muut laskuttavat hinnan per liidi, jää kontaktien laatu helposti heikoksi. Connection Housen hinnoittelu on tuntiperusteinen ja kaikista potentiaalisimmat tapaamiset buukataan suoraan asiakkaan ja Lindström Oy:n myyntihenkilöstön kalenteriin. Connection Housen yhteyshenkilö on tässä vaiheessa jo esitellyt tuotetta ja pohjustanut myyntiä. Asiakas on tapaamisessa näin jo itse valmistautunut ja ehtinyt harkita asiaa ennakkoon. ”Connection Houselta saadut liidit ovat näin ollen hyvin usein valmiita kauppoja”, Laitinen summaa.