Connection House
FB LI

VALIKKO

  • Etusivu
  • Palvelut
    • Buukkaus­palvelu
    • Ketterä markkinatutkimus
    • Kuunteleva asiakaskysely
    • Myynnin ulkoistus
  • Yritys
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Tekijät ja rekrytointi
  • Ota yhteyttä
  • FB LI

Etusivu / Artikkelit

09.12.2021

Kaupan päättäminen – TOP 5 vinkit huippumyyjäksi haluaville – Katso video!

Miten klousata kaupat menestyksekkäästi? Tässä Connection Housen 5 toimivaa vinkkiä kaupan päättämiseen.

Näitä vinkkejä hyödyntäen huippumyyjämme klousaavat kaupat ja sopivat parhaat myyntitapaamiset B2B markkinoilla

 

  1. Varmista, että olette asiakkaan kanssa samalla sivulla: kertaa ja tee yhteenvetoja. On tärkeää, että asiakas ymmärtää, mistä ollaan tekemässä päätöstä. Kysy, paloittele, kysy taas, varmista.
  2. Esitä asiakkaan uhraus aina hyötyjen sisällä. Eli muistuta hyödyistä, kun kerrot esimerkiksi tuotteesi hinnasta tai muusta vaivasta, joka asiakkaalle aiheutuu. Näin asiakas huomaa pohtia asiaa kokonaisuutena eikä pelkästään hintaa, joka helposti korostuu keskustelun päätösvaiheessa.
  3. Mene asioiden edelle: kerro, mitä tapahtuu ostopäätöksen jälkeen. Pysy konkretiassa ja kerro, mitä tapahtuu nyt heti, huomenna, ensi viikolla jne. Kerro, miten homma lähtee käyntiin ja mitkä ovat seuraavat vaiheet - eli mitä on odotettavissa. Tämä tieto vaikuttaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen huomattavasti. Mitä ennustettavampi ja hallittavampi tuleva yhteistyö tai prosessi on, sitä helpompi siitä on tehdä myönteinen päätös.
  4. Muista kehottaa toimintaan! Käytä tässä itsellesi tuttua tapaa ja harjoittele sitä, jos mahdollista. Vaihtoehtoja erilaisiin sanamuotoihin on runsaasti. Pääasia kuitenkin on, että tämä vaihe tulee tehtyä. Muussa tapauksessa jäädään vain pyörimään asian ympärille, eikä ostopäätöksen syntyminen edisty.
  5. Valmistaudu yleisimpiin vastaväitteisiin etukäteen. Jos olet juuri aloittanut myyntikampanjan, et ehkä tiedä niitä vielä. Jo kuukauden aikana tulet kohtaamaan tärkeimmät vastaväitteet ja vaihtoehtoiset näkökulmat toistuvasti. Valmistaudu siis keskustelemaan niistä teemoista myös seuraavan asiakkaasi kanssa. Näin saat hyvän valmiuden ja pystyt auttamaan asiakastasi nimenomaan heti siinä hetkessä eikä ostopäätöksen tekoa tämän takia tarvitse siirtää tulevaisuuteen.

 

B2B myynti on asiakkaan auttamista, ongelmanratkaisua - ja erityisesti asiakkaan päätöksenteon tukemista ja helpottamista.

Katso videolta TOP 5 vinkit kaupan päättämiseen:

 

 

Jaa artikkeli

Facebook LinkedIn

Palaa takaisin listaukseen

Facebook

LinkedIn

Hatanpään valtatie 18
33100 TAMPERE

Puhelin: 010 820 5600

  • Palvelut
  • Yritys
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Tekijät ja rekrytointi
  • Yhteys
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeasetukset

Connection House Oy © 2025

Hallinnoi evästeiden suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}