HS Yrittäjä: Ihmisläheiset kohtaamiset tuottavat parhaan tuloksen
Puhelinkontaktointialan myytinmurtaja Connection House satsaa henkilöstöön ja asiakasymmärrykseen. Tulokset miellyttävät niin myyjää kuin asiakasta. Artikkeli Connection Housesta julkaistiin Helsingin Sanomien Yrittäjä-liitteessä.
Teksti | Mari Korhonen
Asiakkaidensa myyntiä jo vuodesta 2006 edistänyt Connection House tekee asiat alallaan toisin ja menestyy. Myyntiä, uusasiakashankintaa, buukkauspalveluita sekä asiakaskokemuksia kehittäviä tutkimuksia puhelimitse toteuttavan yrityksen tuloksellisuuden salaisuus on investoinnit ihmisiin. Henkilöstöä ei nähdä vain yrityksen tärkeimpänä resurssina, vaan koko toimintakulttuuri perustuu tämän resurssin vaalimiseen. Tämä näkyy pitkinä työsuhteina ja vahvana ammattiosaamisena. Ihmisläheinen organisaatiokulttuuri on läsnä jokaisessa asiakaskohtaamisessa, joka nostaa puhelimitse toteutettavan myynninedistämisen aivan uudelle tasolle.
– Heti ensimmäisestä työpäivästäni lähtien tajusin, että täällä todella panostetaan työntekijöihin. Kaikki toiminta heti perehdytyksestä alkaen on perusteellista ja laadukasta. Työntekijää kunnioitetaan ja työntekijät kunnioittavat sekä työtään että työnantajaansa. Täällä tehdään asioita suurella ammattiylpeydellä ja ilolla, nyt kolmen vuoden ajan Connection Housella työskennellyt Antti Suutari kertoo hymyillen.
Puhelintyöskentelystä aloittanut Suutari työskentelee nyt tiiminvetäjänä ja projektikoordinaattorina. Kilpailukykyinen palkka, hyvät henkilöstöedut, kehittävät koulutukset sekä rento, luottamukseen perustuva yrityskulttuuri ja monipuoliset asiakaskohtaamiset ovat pitäneet hänet tyytyväisenä.
– Työntekijöistä pidetään huolta ja henkilöstöä kannustetaan myös itseään huolehtimaan hyvinvoinnistaan työsuhde-etujen muodossa. Laajennetun sairauskuluvakuutuksen ja työterveyspalveluiden lisäksi käytössämme ovat muun muassa hieronta- ja personal trainer -etu, kulttuuri- ja liikuntasetelit, välipalahedelmät, ergonomiset työvälineet ja vapaus tehdä töitä myös etänä.
Toimenpiteet näkyvät sairauspoissaoloissa ja vaihtuvuudessa.
– Puhelinkontaktointialalla on tyypillisesti kova vaihtuvuus, jolloin yhtenäistä kulttuuria ja syvää ammattiosaamista ei välttämättä pääse muodostumaan. Connection House on onnistunut sitouttamaan työntekijät, täällä työskentelee ihmisiä vuosien kokemuksella. Saimme viime vuonna myös arvostetun Great Place to Work® -sertifikaatin, joka kuvastaa työilmapiirin laatua.
Vaikuttavaa kontaktointia
Sitoutunut työyhteisö vaalii vahvoja asiakassuhteita henkilökohtaisella vuorovaikutuksella. Kuunteleva ote mahdollistaa syvällisen asiakasymmärryksen, tyytyväiset asiakkaat ja onnistuneet tulokset.
– Samalla tapaa kun työnantajamme on kiinnostunut henkilöstöstä, me olemme kiinnostuneita asiakkaistamme. Jokainen kohtaaminen on ainutlaatuinen. Luottamus saavutetaan, kun ihminen kokee tulevansa nähdyksi ja kuulluksi.
Kun asiakastutkimuksen, bookkauksen ja myynnin ulkoistaa vuorovaikutuksen ammattilaisten käsiin, vapautuu yrittäjälle resursseja keskittyä liiketoiminnan ytimeen.
– Huolellisen kartoituksen avulla varmistamme yhteisymmärryksen ja asiakkaan tarpeisiin vastaavan kampanjan toteutumisen.
Connection Housen tiiminvetäjä ja projektikoordinaattori Antti Suutarin mukaan puhelinkontaktointialaa vaivaa tyypillisesti kova vaihtuvuus. Kuva: Eino Ansio
Helsingin Sanomien Yrittäjä-liitettä pääset selaamaan Issuu-palvelussa
Lue alkuperäinen verkkoartikkeli Newspoolin sivuilla
Tutustu Connection Housen palveluihin
Myynnin ja vuorovaikutuksen ammattilaiset palveluksessasi