Connection House
FB LI

VALIKKO

  • Etusivu
  • Palvelut
    • Buukkaus­palvelu
    • Ketterä markkinatutkimus
    • Kuunteleva asiakaskysely
    • Myynnin ulkoistus
  • Yritys
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Tekijät ja rekrytointi
  • Ota yhteyttä
  • FB LI

Etusivu / Artikkelit

28.02.2024

Buukkauspalvelut – ostajan opas

Oletko harkitsemassa buukkauspalveluiden ostamista? Connection Housella on alalta pian 20 vuoden kokemus – keräsimme tähän ostajan näkökulmasta kaikki tärkeimmät asiat, jotka tulee ottaa huomioon buukkaupalveluiden valinnassa.

Buukkauspalveluita tarjoavia yrityksiä on Suomessa hyvin paljon. Tärkeintä on löytää juuri sinulle soveltuva kumppani, jossa buukkauspalveluita tarjoava yritys ei vain buukkaa sinulle tapaamisia vaan lisää myyntiäsi ja parantaa sen kannattavuutta, jotta yrityksesi liikevaihto voi kasvaa.

Tässä ovat parhaat tärpit ostajalle, jotta osaat valita parhaan buukkauspalveluita tarjoavan yrityksen.

 

Liiketoiminnan ymmärtäminen

 

Ymmärtääkö buukkausyritys juuri liiketoimintaasi? Onko yrityksellä samalta alalta referenssejä? Mikäli buukkauspalveluita tarjoava yritys pystyy vakuuttamaan esimerkiksi referensseillään sen, että he ovat onnistuneesti buukanneet juuri sinun toimialasi yrityksille, nämä buukkauspalvelut kannattaa hyödyntää.

Eihän ulkoinen buukkari pysty missään nimessä keskustelemaan yhtä syvällisellä tasolla kuin alallla 10+ vuotta ollut asiantuntijamyyjä, mutta taitava buukkari osaa pitää puhelimessa keskustelun sillä tasolla, että asiakkaalle ei jää sellainen kuva, että soittaja ei ymmärrä tuotteista tai liiketoiminnasta mitään.

Lisäksi kannatta kysyä, voisiko yritykselle ulkoistaa koko myynnin. Ei välttämättä siksi, että haluaisit, mutta vastaus saattaa kertoa koko toiminnan laadusta.

Kysymyksiä:

  • Oletteko toimineet saman toimialan yritysten kanssa?
  • Voisiko teille ulkoistaa myyntiämme laajemmin?

 

Buukkauspalveluiden hinnat

 

Buukkauspalveluiden hinta on joko tuntiperusteinen tai tapaamisperusteinen. Tapaamisperusteinen hinta määritellään tapauskohtaisesti. Toteutuneiden tapaamisten hinta on tyypillisesti noin 120-150 €/tapaaminen

Molemmissa hinnoittelumalleissa on hyvät ja huonot puolensa.

 

Buukkauspalveluiden hinta toteutuneiden tapaamisten mukaan

 

Kun yritys maksaa vain toteutuneista tapaamisista, hyvänä puolena on, että sinun ei tarvitse maksaa kuin toteutuneista tapaamisista.

Ongelmaksi näissä saattaa nousta laatu. Kun buukkari saa palkkionsa vain silloin, kun hän saa tapaamisen, buukkaus saattaa muuttua hyvinkin aggressiiviseksi. Pitää kuitenkin muistaa, että sinä loppuasiakkaana haluat sellaisia tapaamisia, jotka muuttuvat lopulta kaupoiksi ja rahavirraksi. Mikäli taitava buukkari käyttää persoonaansa ja sopii tapaamisen mihin vain yritykseen – välittämättä asiakkaan kaupallisesta intressistä – buukit muuttuvatkin hyvin kalliiksi; sen lisäksi, että sinä maksat jokaisesta huonosta tapaamisesta, myyjät joutuvat vielä järjestelmään aikataulunsa huonojen tapaamisten ympärille.

Kysymykset:

  • Miten varmistatte sovittujen tapaamisten laadun?
  • Mitä jos asiakas ei saavu tapaamiseen? Maksanko myös niistä?

 

Tuntihintaiset buukkauspalvelut

 

Kun buukkauspalvelut tehdään tuntihintaisena, maksat toteutuneista työtunneista mukaisesti.

Tuntihintaisten buukkauspalveluiden etu on, että palveluntarjoaja ei sovi tapaamisia mihin vain. He pystyvät aidosti laadullistamaan kontakteja ennen tapaamisten sopimista. Tämä on loistavaa erityisesti silloin, kun yrityksellä on esimerkiksi jokin ehdoton kriteeri, joka on mahdollisesti myynnin esteenä. Esimerkiksi varaston ulkoistamista ei kannata myydä yritykselle, joka ei varastoi mitään.

Heikkona puolena näissä voi olla tehokkuuden valvonta. Miten varmistetaan, että buukkarit tekevät aktiivisesti työtä ja tavoittelevat jokaisella puhelulla tapaamista. Luovuttavatko he liian helposti, jos asiakas ei heti suostu tapaamaan? Onko heillä intressiä reagoida asiakkaan vasta-argumentteihin?

Kysymykset:

  • Kuinka paljon teillä tulee keskusteluita tunnissa?
  • Paljonko te tyypillisesti sovitte tapaamisia päivässä?

 

Connection House Buukkauspalvelu

Klikkaa peremmälle ja tutustu Connection Housen buukkauspalveluun

Tarjoamme markkinoiden vaikuttavinta tapaamisten sopimista.

Connection Housen buukkauspalvelu on varma valinta, kun haluat kalenterin täyteen laadukkaita tapaamisia. Palvelumme sisältää aina myös kohderyhmien kontaktilistat, kampanjasuunnittelun ja pohjakartoitukset. Hoidamme tapaamisten sopimisen ja asiakkaan tarpeiden pohjakartoituksen puolestasi kokemuksella ja ammattitaidolla. Tutustu palveluun ja ota yhteyttä, niin räätälöidään juuri teille sopiva kokonaisuus.

Lue lisää

 

Kohderyhmän valinta

 

Tyypillisesti aloituspalaverissa käydään läpi mahdollinen kohderyhmä, jota tavoitellaan. Mitä tarkemmin pystyt itse määrittelemään yritykset, sen parempi. Yritysten lisäksi on olennaista määritellä tavoiteltava kontakti asiakasyrityksestä; toimitusjohtaja, markkinointijohtaja, yrittäjä jne.

Mikäli tyypillisesti toimitusjohtaja ohjaa esimerkiksi eteenpäin puhelut, kannattaa keskustella myös näistä buukkausyrityksen kanssa.

Näissä kannattaa kuunnella myös omia myyjiä.

Kysymykset:

  • Onko määritelty kohderyhmä tarpeeksi tarkka?
  • Millaisille päättäjille te yleensä soitatte?

 

Soittorunko ja kartoituskysymykset

 

Soittorungon rakentamisessa kannattaa luottaa buukkauspalveluita tarjoavat yrityksen ammattitaitoon. Heillä on kymmenien tuhansien puheluiden kokemus siitä, mikä toimii ja mikä ei. Voi lukea myös täältä lisätietoa buukkaussoitosta.

Se mihin sinun pitää keskittyä on kartoituskysymysten ja vasta-argumenttien esiintuonti. On tärkeää nostaa selvästi esiin tärkeimmät kartoituskysymykset ja toisaalta vasta-argumentit.

Mitkä ovat yleisimmät vasta-argumentit ja miten niihin vastataan?

Kysymykset:

  • Voidaanko käydä tärkeimmät vasta-argumentit läpi buukkareiden kanssa?
  • Voitteko näyttää esimerkkejä teidän soittorungosta? Saanko kuunnella teidän soittoja?

 

Buukkauspalveluiden raportointi

 

On äärimmäisen tärkeää varmistaa, että buukkauspalveluiden ostaminen on asiakkaan näkökulmasta kannattavaa. Näin ollen tavoitteista ja raportoinneista kannattaa keskustella hyvin ennen projektin aloittamista.

Raportoinnissa on tärkeää keskittyä niihin mittareihin, joilla on sinun näkökulmasta merkitystä. Ei ole esimerkiksi mielekästä, että buukkauspalveluiden tarjoaja raportoi sellaisia mittareita, jotka vievät vain huomion pois tärkeimmästä.

Kysymykset:

  • Millaisia raportointikäytäntöjä teillä on?
  • Kuinka usein raportoitte?

 

Yhteenveto

 

Buukkauspalveluiden tehtävä on tuottaa asiakasyritykselle lisää myyntiä. Ostajan näkökulmasta kannattaa olla siis erityisen tarkka jo kumppania valitessa, että buukkausyritys pystyy auttamaan sinua myynnin kasvattamisessa.

 

Tilaa Connection Housen hinnasto alta

Lähetämme sähköpostiisi ajankohtaisen hinnastomme. Tutustu hinnoitteluumme ja pyydä tarjous! Räätälöimme palvelumallin ja käytännöt yrityksesi tarpeen mukaan ja aina riskittömällä hinnoittelulla.


Lindström Oy

Tapaamisten buukkaus toi ostajaryntäyksen

Lindström Oy:n myyntikampanja Connection Housen kanssa on b2b palvelun uudistuksen lanseeraus. Tällä kertaa lanseerataan Lindströmin vaikuttavia designmattoja. Ne luovat asiakkaiden toimitiloihin erilaisia tunnelmia muotojen ja värien avulla.

Lue lisää

Pihlajanlinna Oyj

Bookkauspalveluilla parempia tuloksia

Connection House on buukannut myyntitapaamisia sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluita tuottavalle Pihlajalinnalle vuodesta 2019 lähtien. Yhteistyö solmittiin yritys- ja yhteisöasiakkaille tarjoamien työterveyspalveluiden myynnin edistämiseksi.

Lue lisää

Jaa artikkeli

Facebook LinkedIn

Palaa takaisin listaukseen

Facebook

LinkedIn

Hatanpään valtatie 18
33100 TAMPERE

Puhelin: 010 820 5600

  • Palvelut
  • Yritys
  • Asiakastarinat
  • Artikkelit
  • Tekijät ja rekrytointi
  • Yhteys
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeasetukset

Connection House Oy © 2025

Hallinnoi evästeiden suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}