20.8.2021

Buukkaus -
Ostajan opas - osa 1:
Miten valita palvelun tarjoaja?

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun olet valitsemassa kumppaniyritystä tekemään buukkausta yrityksellesi? Toimialalla on paljon tarjontaa, joten on hyvä käydä läpi muutamat perusasiat.
  • Etusivu
  • Artikkelit
  • Buukkaus – Ostajan opas – osa 1: Miten valita palvelun tarjoaja?

Kiinnitä huomiota näihin seikkoihin, kun vertailet buukkausyrityksiä:

  • Mitä buukkauksen hinta sisältää?

Ymmärrä hinnoittelun mekanismit. Buukkausta voidaan hinnoitella alalla eri tavoin. Osa yrityksistä saattaa koostaa hinnan osista, jolloin perustaksan päälle laskutetaan vielä erikseen vaikkapa soittolistan hinta. Kun vertailet hintoja, muista vertailla oikeita asioita. Kun hinnoittelun mekanismit ovat tiedossa, kiinnitä huomioita myös siihen, onko yrityksessä kokonainen tiimi hoitamassa asiakkuuttasi vai onko kyseessä ”yksinäinen ratsastaja”.

  • CRM-integraatiot

Onnistuuko asiakastietojen käsittely haluamallasi tavalla vai aiheuttaako yhteistyö vaivaa? Voit itse valita, työskentelevätkö buukkaajat suoraan yrityksesi omassa CRM-järjestelmässä vai esimerkiksi tietoturvan takia muulla tavoin. Buukkauskumppaniksi kannattaakin valita sellainen yritys, joka pystyy tarjoamaan sinun yrityksellesi järkevimmän toimintatavan.

  • Raportoinnit

Millaisia raportteja luvataan toimittaa? Raportointi on oleellinen osa bukkauspalvelua. Näin pystyt seuraamaan palvelun tehokkuutta ja saat arvokasta tietoa asiakkaistasi.

  • Millaiset avainhenkilöt?

Avainhenkilöiden näkemyksellisyys ja ammattitaito määrittelevät tekemisen suunnan. He vastaavat tekemisen arjesta.

  • Yrityksen referenssit

Minkälaisia projekteja yritys on aiemmin tehnyt ja millaisia asiakkaita heillä on? Kokenut kumppaniyritys tietää, miten toimia erilaisissa tilanteissa ja heiltä saat arvokasta tietotaitoa oman yritystoimintasi tueksi.

  • Yrityksen työntekijöiden palkkaustapa

Kannattaa valita yritys, jossa palkkaus on tuntiperusteinen ja  työntekijöiden työhyvinvoinnista pidetään huolta pitkällä tähtäimellä. Tämä vaikuttaa merkittävästi siihen, miten asiakastöiden tekeminen ohjautuu. Jos työntekijät työskentelevät provisiolla ja hakevat pikavoittoja myyntikilpailuista, on vaarana, että sovitaan mahdollisimman iso määrä tapaamisia, mutta ne eivät ole niin laadukkaita. Tämä johtaa siihen, että aikaa kuluu tapaamisiin, joista ei synnykään kauppaa.

  • Tekijät ja tiimi

Onko asialla samat tekijät kuin referensseissä vai vaihtuuko yrityksessä työntekijät tiuhaa tahtia? Entä jatkavatko samat ihmiset yrityksesi projektissa myös pilotin jälkeen vai käytetäänkö ehkä tehokkainta ”ykkösketjua” tekemään ns. asiakkaiden sisään heittoa, jonka jälkeen tiimi vaihtuu? Parhaan varmuuden hyvistä tuloksista saat, kun tekeminen on johdonmukaista ja saat asioida samojen ammattitaitoisten ihmisten kanssa.

  • Tavoitettavuus

Jos haluat palvelua ihmisiltä, tarkista ovatko he tavoitettavissa. Kun kommunikaatio toimii, voi paremmin luottaa siihen, että asiat muutenkin hoituvat!

 

Paljon arvioitavaa. Se on kuitenkin vaivan arvoista, sillä kaikki vaikuttaa lopputuloksiin!

Connection Housella nämä asiat ymmärretään. Tutustu Connection Housen buukkauspalveluun ja ota yhteyttä!