17.9.2021

Buukkaus -
Ostajan opas - osa 2:
Mistä buukkauksen hinta muodostuu?

Millaiset asiat vaikuttavat buukkauspalvelun hintaan? Entä mitä sillä rahalla käytännössä saa? Pohjimmiltaan kyse on kuhunkin projektiin kuluvasta ajasta ja resursseista. Tässä avattuna se, miten buukkauksen hinnoittelu muodostuu.

Buukkauspalvelun hinta lasketaan yleensä näiden tekijöiden perusteella:

Ostettavan kampanjan laajuus: Projektin perustamiseen kuluu työtunteja ja resursseja, joten kun ostaa enemmän tapaamisia, se tulee keskimäärin halvemmaksi. Vertaa 10 tapaamista vs. 50 tapaamista.

Edustettavan yrityksen tunnettuus tai ratkaisu: Kun asiakkaalla on valmis mielikuva edustettavasta yrityksestä tai keskustellaan yrityksen jo olemassa olevien asiakkaiden kanssa, on keskustelu jo pari askelta edempänä kuin täysin uuden asian äärellä oltaessa. Vertaa esimerkiksi uusi ja tuntematon yritys vs. jo tunnettu brändi.

Kohderyhmän tavoitettavuus ja haastavuus: Mitä hankalampaa kohderyhmän tavoittaminen ja huomion saaminen on, sen enemmän se maksaa. Vertaa esimerkiksi tavoitellaanko suuryritysten ylintä johtoa vai pk-yrittäjiä.

 

Mitä buukkauksen hinta käytännössä sisältää?

Buukkauspalveluita tarjoavat yritykset hinnoittelevat eri tavoin palveluitaan. Siksi onkin hyvä hintoja vertaillessa muistaa verrata kokonaishintoja eli mikä on loppusumma koko projektille. Samalla kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä kaikkea palvelu sisältää.

Esimerkkinä lista siitä, mitä buukkauspalvelu meillä Connection Housella sisältää:

  • Kohderyhmäsuunnitelma ja kampanjastrategian muodostaminen
  • Kohteet: soittolistat sekä yritysten sisällä oikeiden päätöstentekijöiden etsiminen
  • Soittotarina: puhelun sisällön suunnittelu
  • Yhteyshenkilöiden perehdytys ja valmennus
  • Prosessisuunnittelu ja työkalujen käyttöönotto (kalenterit, CRM jne.)
  • Kontaktityö, soitot: kokeneet ammattilaiset
  • Tiimin projektipäällikkö johtaa prosessia
  • Kampanjan testaus ja korjaukset
  • Tilastollinen ja kontaktikohtainen raportointi