21.6.2021

Buukkaus FAQ

Buukkauspalvelun usein kysytyt kysymykset —
ja vastaukset.

Mitä buukkaus tarkoittaa?

Buukkaus tarkoittaa asiakastapaamisten sopimista. Buukkausta tehdään osana myyntiprosessia, sen alkuvaiheessa.

Connection Housen buukkauspalvelu toimii niin, että sovimme yhteistyöyrityksemme kanssa kohderyhmät, joita lähdetään tavoittelemaan. Toisin sanoen määrittelemme potentiaalisten asiakkaiden joukon projektikohtaisesti yhdessä yhteistyöyrityksemme kanssa. Sen jälkeen käytämme monipuolisesti eri asiakastietokantoja, joista saamme yhteystiedot eri toimialojen yrityksiin tai yksityishenkilöille.

Yleensä, kun tavoitellaan yritysten päättäjiä, ei ole suoraan tiedossa, kuka päätökset kyseessä olevasta asiasta tekee. Silloin yhteyshenkilömme tekee selvitystyön ja etsii oikean henkilön kustakin yrityksestä. Kun oikea henkilö on tavoitettu, yhteyshenkilömme käy hänen kanssaan keskustelun: esittelee asian ja kartoittaa asiakkaan tarpeen. Kun asiakas kiinnostuu, sovitaan tapaaminen yhteistyöyrityksemme edustajan kanssa. Connection Housen yhteyshenkilö toimittaa yhteistyöyrityksen edustajalle tai kirjaa suoraan asiakastietokantaan potentiaalisen asiakkaan kertomat toiveet ja tarpeet pohjatiedoiksi tapaamista varten.

Näin buukkauspalvelua käyttämällä yhteistyöyrityksemme säästävät aikaa ja rahaa sekä saavat kalentereihinsa haluamansa määrän hyvin valmisteltuja laadukkaita myyntitapaamisia.

 

Mitä hyötyä buukkauksesta on?

  1. AIKAA JA HERMOT SÄÄSTYY: Asiantuntija-aloilla työ on moninaista ja aikaa tai halua paneutua asiakkaiden kylmäkontaktointiin ei yksinkertaisesti ole. Silloin parempia tuloksia saa ulkoistamalla tämän vaiheen ja siirtymällä itse suoraan myyntitapaamiseen ja asiakkaan kanssa kaupantekoon.
  2. NOPEAMPIA TULOKSIA: Buukkauspalvelun käyttö nopeuttaa myynnin prosessia huomattavasti. Jos yrityksesi omalta myyjältä menisi aikaa käydä koko kohderyhmä läpi esimerkiksi noin puoli vuotta, buukkauspalvelun lisävoiman avulla hän pääsee suoraan tuottaviin myyntitapaamisiin ja sama kohderyhmä on käyty läpi alle parissa kuukaudessa.
  3. LISÄVOIMAA KAMPANJOIHIN: Silloin kun yrityksesi tarvitsee joustavasti laadukasta myynnin lisätyövoimaa esimerkiksi lanseerauksiin, on buukkauspalvelu oikea valinta.
  4. EHEÄT KAMPANJAT JA TULOKSET: Kun tapaaminen on hyvin motivoitu ja sen tavoite kohdennettu ja kirkas, myös kaupat toteutuvat todennäköisemmin. Buukkaus on toimiva keino saada tämä toteutumaan systemaattisesti.
  5. PÄÄTÖKSENTEKIJÄT TAVOITETTAVISSA: Yritysten päätöksentekijöiden aika on koko ajan kalliimpaa ja huomion saaminen on haastavampaa. Hyvin valmisteltua ja relevanttia lähestymistä arvostetaan.
  6. ARVOSTAVA VAIKUTUS: Kun yhteyshenkilö sopii tapaamisen puolestanne, on tapaamisella lisäksi lähtökohtaisesti arvokkaampi lataus.
  7. HIOTUT IDEAT: Ideoiden pitää nykyään olla parempia ja vaikuttavampia, kun erilaisia yhteydenottoja asiakkaille tulee ovista ja ikkunoista. Hyvin hiottu ja ideoitu myyntikampanja erottuu edukseen.
  8. KOHDENNETUT JA RÄÄTÄLÖIDYT VIESTIT: Kaikille ei voi puhua samalla tavalla. Kun lähdetään kontaktoimaan uusia tai olemassa olevia asiakkaita henkilökohtaisesti, kannattaa se tehdä juuri niille ihmisille suunnitellusti sekä yrityksesi tyyliin sopivasti. Näin saadaan parempia myyntituloksia.
  9. AMMATTILAISET ASIALLA: Buukkauspalvelun yhteyshenkilöt ovat erikoistuneet juuri tähän myyntiprosessin vaiheeseen.

 

Mistä buukkauksen hinta koostuu?

Buukkauspalvelun hinta määräytyy seuraavien tekijöiden perusteella:

  1. Kohderyhmän tavoitettavuus ja haastavuus: Mitä hankalampaa kohderyhmän tavoittaminen ja huomion saaminen on, sen enemmän se maksaa. Vertaa esimerkiksi tavoitellaanko suuryritysten ylintä johtoa vai pk-yrittäjiä.
  2. Ostettavan kampanjan laajuus: Projektin perustamiseen kuluu työtunteja ja resursseja, joten kun ostaa enemmän tapaamisia, se tulee keskimäärin halvemmaksi. Vertaa 10 tapaamista vs. 50 tapaamista.
  3. Edustettavan yrityksen tunnettuus tai ratkaisu: Kun asiakkaalla on valmis mielikuva edustettavasta yrityksestä tai keskustellaan yrityksen jo olemassa olevien asiakkaiden kanssa, on keskustelu jo pari askelta edempänä kuin täysin uuden asian äärellä oltaessa. Vertaa esimerkiksi uusi ja tuntematon yritys vs. jo tunnettu brändi.

 

Mitä buukkaus maksaa?

Saat ladattua Connection Housen buukkauspalvelun hinnaston tästä. (Hinnasto tulossa)

Connection Houselle tärkeintä on yhteistyöyrityksemme tyytyväisyys ja siksi haluamme taata palvelullemme aina hyvän hinta-laatusuhteen sekä riskittömän ja selkeän hinnoittelun. Ota yhteyttä, niin keskustellaan teidän yritykselle sopivasta ratkaisusta! 

 

Mistä saan lisätietoa Connection Housen buukkauspalvelusta?

Tutustu buukkauspalveluumme lisää tällä sivulla ja jätä yhteystietosi tai soita meille päin, niin kerromme mielellämme lisää.