B2B–myynti 2024 | Opas onnistumiseen
B2B myynnissä onnistuminen vuonna 2024 vaatii myyjältä hyviä ihmissuhdetaitoja, mutta myös ymmärrystä uusimmista teknologioista ja trendeistä.
B2B myynnissä onnistuminen vuonna 2024 vaatii myyjältä hyviä ihmissuhdetaitoja, mutta myös ymmärrystä uusimmista teknologioista ja trendeistä.
Outbound-myynti on monelle yritykselle se tärkein liiketoimintaprosessi, joka mahdollistaa liikevaihdon kasvun. Tässä on Connection Housen kokemuksen mukaan tärkeimmät outbound-myyntiin liittyvät asiat.
Kun olet sopimassa myyntitapaamista asiakkaasi kanssa, näistä hyväksi havaituista käytännöistä on varmasti apua. Tässä 5 vinkkiä onnistuneeseen tapaamisen sopimiseen eli buukkaukseen.
Etsitkö tehokkaita tapoja tehdä uusasiakashankintaa ja saada näin uusia asiakkaita yrityksellesi?
B2B buukkaus tarkoittaa B2B-myyntitapaamisten sopimista. Yleensä sitä toteutetaan aktiivisella asiakaskontaktoinnilla puhelimitse. B2B buukkaus kasvattaa myyntiä erityisesti silloin, kun laatu ja määrä ovat hyvässä tasapainossa.
Buukkauksen FAQ – keräsimme tähän tärkeimmät kysymykset buukkaukseen liittyen, lähtien tietysti siitä, että mitä buukkaus tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä on.
Asiakkaan mieli on myynnin tärkein työmaa. Sillä, millaisen mielikuvan maalaat asiakkaan mieleen on suuri merkitys lopputulokseen. On olemassa konkreettisia keinoja, millä saat viestittyä asiasi paremmin asiakkaalle.
Keräsimme yhteen yleisimmin kysytyt kysymykset hyödyistä, hinnoista ja buukkauspalvelun sisällöstä. Tästä tietopaketista saat koottuna kaiken mitä tarvitset tapaamisten sopimista ja buukkausta ostaessasi.
Puhelinkontaktointialan myytinmurtaja Connection House satsaa henkilöstöön ja asiakasymmärrykseen. Tulokset miellyttävät niin myyjää kuin asiakasta. Artikkeli Connection Housesta julkaistiin Helsingin Sanomien Yrittäjä-liitteessä.
Miten selvitä kunnialla kaikista myyntityön osa-alueista ja tehdä tulosta? Tapaamisten sopiminen on tyypillisesti kätevä ulkoistettava ja tuo tehoa myyntiin.
Miten klousata kaupat menestyksekkäästi? Tässä Connection Housen 5 toimivaa vinkkiä kaupan päättämiseen.
Tämä on taskusanasto bookkauksen ja myynnin jargoniin, jolla pääset vauhtiin myynnin tukipalveluita ostaessasi. Mitä bookkaus tarkoittaa? Bookkaus, buukkaus vai tapaamisten sopiminen – kaikki nämä tarkoittavat yhtä ja samaa asiaa. Tarkista, ovatko kaikki termit jo tuttuja!
Asteikkokysymyksellä saat asiakkaan pysäytettyä ja keskustelemaan kanssasi. Erityisesti silloin, kun asiakkaalla on jo käytössä jokin kilpailijan ratkaisu tai palvelu – eli kaikki on ihan hyvin. Entä voisiko olla paremmin?
Pohditko, sopiiko B2B-yrityksellesi myyntikumppani vai onko parempi hoitaa kaikki myynnin vaiheet itse? Et ole yksin, vaikka suuri osa yrityksistä jo hyödyntää ulkoistettua myynnin tukea. Tässä 2 yleisintä pelkoa ja ratkaisumme niihin.
Millaiset asiat vaikuttavat buukkauspalvelun hintaan? Entä mitä sillä rahalla käytännössä saa? Pohjimmiltaan kyse on kuhunkin projektiin kuluvasta ajasta ja resursseista. Tässä avattuna se, miten buukkauksen hinnoittelu muodostuu.
Miten saat ventovieraan ihmisen huomion puhelimessa, kun soitat hänelle ensimmäistä kertaa? Vaikuttava kylmäsoittaminen ja kylmäkontaktointi lähtee liikkeelle ensivaikutelmasta.
Aktiivisen kuuntelun tekniikat auttavat myyntityön onnistumisessa etäyhteydellä. Kun teet myyntityötä Teamsissä, Zoomissa, puhelimitse tai millä vaan vastaavalla välineellä etänä, kannattaa hyödyntää entistä enemmän aktiivisen kuuntelun keinoja.
Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun olet valitsemassa kumppaniyritystä tekemään buukkausta yrityksellesi? Toimialalla on paljon tarjontaa, joten on hyvä käydä läpi muutamat perusasiat.